Afrikakurven - firmagaven der kombinerer delikatesser med samfundsansvar

Afrikakurven - firmagaven der kombinerer delikatesser med samfundsansvar

NGUVU er gået sammen med tre andre virksomheder med fokus på socialt iværksætteri om den samfundsansvarlige firmagave 'Afrikakurven'. I kurven ligger delikatesser, der alle er med til at gøre en stor forskel for lokalbefolkningen i tre afrikanske lande.

Selve kurven er lavet af kvinder i Afrikas største slum, der ligger i Kenyas hovedstad Nairobi. Gourmetkaffen fra 'NGUVU' er med til at sikre kvindelige småbønder i Kenya ordentlig løn og faglig udvikling, mens gourmetkaffen fra 'Coffeprint-Impact Roasters' er med til at sikre rent vand til skolebørn i Etiopien. Chokolade fra 'Social Foodies' skaber jobs i Sydafrika, mens den økologiske vin fra 'Vin med Hjerte' støtter lokale vinbønder i Sydafrika og står bag lokale drikkevandsprojekter.

Vi oplever rigtig stor interesse omkring Afrikakurven. Mange virksomheder vil gerne give medarbejderne og kunderne en helt unik gave, der både smager virkelig godt og gør en konkret forskel for mange personer i tre afrikanske lande.

Med Afrikakurven følger en stærk kommunikationspakke, som eksempelvis kan bruges til at øge engagementet blandt medarbejderne op til jul. Vi synes, at det er vigtigt, at fortælle historierne bag Afrikakurven, så virksomhederne kan vise, at det ikke er en helt almindelige gave, de giver. Hvad betyder det for en enlig mor i Afrikas største slum, at hun nu er sikret arbejde, så hun kan forsørge sig selv og sine børn? Hvorfor har det en langvarig effekt, at skolebørn i Etiopien får adgang til rent drikkevand? Historierne viser, at virksomheder gennem deres indkøb kan gøre en forskel, der rækker langt.

Læs mere på afrikakurven.dk

Søg på NGUVU
Dette site benytter funktionalitet, som ældre versioner af Internet Explorer ikke understøtter. Du bør derfor skifte eller opgradere din browser.